Punca Nombor Kena Banned oleh Whatsapp, Baik Elakkan.

Masih ada yang tak mengaku dah langgar terma dan syarat Whatsapp bila akaun kena banned. Diaorang rasa tak buat apa-apa kesalahan. Sebenarnya mereka ni tak tahu punca Whatsapp kena banned.
Nombor disekat menggunakan Whatsapp.


Kalau dulu ada kes banned beramai-ramai secara berjemaah pengguna Whatsapp yang telah diubah suai (Modded Whatsapp).

Kalau tak silap Whatsapp plus ke apa.

Tak lain dan tak bukan, secara judgementalnya saya anggap sebab Whatsapp plus ni tak jaga base dia untuk sync dengan Whatsapp Official.

Memang kantoi la dengan Whatsapp Inc.

Urang Sabah cakap kedapatan.

Punca Nombor Kena Banned oleh Whatsapp

Bagi saya Whatsapp adalah tools, tapi kita perlu jaga adab dalam menggunakan tools yang memudahkan kerja kita.

Selain menggunakan Apps yang stabil (modded Whatsapp), tatacara menggunakan Whatsapp juga perlu betul.

Antara punca Whatsapp kena banned adalah; (Tak kiralah Whatsapp Official atau Modded Whatsapp)

  1. Hantar mesej secara pukal kepada user yang tak save nombor kita. (Bukan broadcast)
  2. Diblok oleh user Whatsapp lain dalam jangka masa yang dekat. Ni kes broadcast kat siapa-siapa ntah, udahnya diblock. Padan muka.
  3. Buat group, pastu masukkan orang yang tak save nombor kita dalam contactnya.
  4. Hantar mesej kepada ramai orang (walaupun orang tu save nombor kita). Kena broadcast beb. Bukan select satu persatu. Tu cari pasal namanya.
  5. Gunakan profile picture yang tak senonoh (lucah, kejam, dll). Ini rare case.
  6. Guna Whatsapp modify yang tak stabil macam OG Whatsapp, Whatsapp plus. Nak yang stabil? Baca pasal GB Whatsapp.

Ok, sekarang korang dah tahu punca-punca Nombor korang kena banned oleh Whatsapp.

Camna pulak nak dapatkan balik nombor yang kena banned?

Tengok video ni. Saya ada terangkan secara ringkas bagaimana korang boleh recover balik nombor yang kena banned dengan Whatsapp.

Tolong gunakan Whatsapp dengan cara yang betul.

Jangan 'rosakkan' environment chat messaging popular kat Malaysia ni.

38 Ulasan

Terima kasih kerana sudi baca artikel ini. Mohon komen sebagai tanda anda telah menjejakkan diri ke sini.

  1. Sure or not cr nak unbanned tu. Sbb fon saya bila saya masuk no baru. .No tu pom dh di banned sekali

    BalasPadam
    Balasan
    1. sy pun mcm ni jg. ada cara lain tak supaya number bru x kena banned banned lg?

      Padam
    2. baru je jadi, sakit hati, tibe2 kene banned pada hal tak buat ape pun

      Padam
    3. Sama saya pun jadi macam tuuu dah tukar nombor lain tetap kena banned jugak tak sampai 2 jam

      Padam
  2. Tolong cam ne nak unbanned. Wasap sape bleh tlong ajar try buat macam kat video tuu x jadi laa...

    BalasPadam
  3. saya pon kena banned jgk, dah beli number baru pon kena banned lagi sampai 4 number dah kena banned.. macam mana ni? tolong bagitau saya cara betul2 berkesan..tq

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama mcm kes sy. ada cara lain tak supaya ws ni tak kena banned lg ?

      Padam
  4. Bro aku x pernah bt apa2 marketing or spam mesej2 yg x patut tapi aku ttap kena ban..
    Sbelum aku kne ban aku dpt banyak mesej kod pengesahan whatsapp dalam tulisan chinese dan kod tu yang sama ja. Mcm harini kod 123456 esk pun akn dapat 123456.. n aku x pernah mohon untuk kod pengesahan tu aku just ignore la tp harini ttba wsap aku x blh on n trus kena ban. Td jam 1 pm wasap aku x blh on tp still x dapat mesej kena bann tp pkul 2 td aku try login kna ban knapa ya

    BalasPadam
  5. Ya allah...sy jgak kena banned betol2 serabut kalo jadi mcm ni...sahabat2 tolong ajak kan sy...bantuan sahabat amat diperlulan

    BalasPadam
  6. Boleh tolong saya tak nombor saya pun kena banned plez

    BalasPadam
  7. Boleh tolong saya tak nombor saya pun kena banned plez

    BalasPadam
  8. berapa lama tempoh whatsapp di banned ?
    24 jam ataupun selamanya ?

    BalasPadam
  9. bergantung kepada berapa lama Whatsapp punya notis.

    BalasPadam
  10. Tolong saya punya kena banned . . Please

    BalasPadam
  11. Saya pun 😭 ya allah.. Sy tkthu apa2. Bgn pagi tadi tengok dah jd macam ni😭 serabut sgt😭

    BalasPadam
  12. gila ke apa ni.. tak ada sebab pun kena banned!!!

    BalasPadam
  13. Tkde bt papew ttbe kne banned..ap kena doh😭

    BalasPadam
  14. Sama la baru lpas kena banned..pening mikir silapnye kat mne..huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mcm mana skrg dh dpt balik ke whatsapp? Ke tukar nom baru?

      Padam
  15. Sama. .. Sya pun tiba2 kena banned... Cmna nk recover blik ni😭😭

    BalasPadam
  16. Laaa ramai rupanya kena band..pagi ni bini aku pulak whatsapp dia kena band.ada sapa2 tau nak unband tak

    BalasPadam
  17. Terima kasih atas infonya😭😭😭serius serabut sgt tetiba je kena banned tak tahu apa-apa😭😭😭dahlah esok dan seterusnya ada class online kat whatsapp😭😭😭😭

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama la..rse nye dulu mgkin no ni org buat no bisness..pstu kte trbeli no yg dh di bannned..jdi la mcm gni

      Padam
  18. Brpe lme ekk tempoh kne bann nii serabut lah

    BalasPadam
  19. Aku percaya ws yg diban tnpa sebab pasti ade campur tangan org ke 3 samada pda team whatsapp atau anonymous

    BalasPadam
  20. Tolong unbanned .. saya xde pun kesalahan seperti yg dipaparkan di atas

    BalasPadam
  21. Salam... Saya baru beli no utk ank belajar ... Tapi wassup kena banded,dah 2x beli.... Boleh tolong x

    BalasPadam
  22. whatsap sya pun kena banded smpai nak bukak kelas online x boleh smpai dua sim kad smpai cikgu x tw nak hntaq qja online tuh macamna x twlapening kepala

    BalasPadam
  23. buat salah atau tak.tau guna atau tak kalau ulat dah masuk kepala,tetap kena ban bila ada orang hantar report mengenai kamu... cara terbaik bila selalu kena ban,,tukar sim 3/4 x juga kena ban..jangan kongsi whatsapp korang dengan sape sape sebaik saja tukar sim.lagi satu lepas tukar sim..kalau ada simpan atau recover whatsapp contact dalam email..jangan sync ..jangan restore..selamaattttt

    BalasPadam
  24. Krg ada mesej nombor yang tak kenal ke? Lagi satu check kalau handphone krg ada virus. Sebab khuatir kalau kena virus mesti boleh spam kat nombor lain. Itu yang krg kena di report. Jadi buat virus scan. Selalu pastikan download Whatsapp dari playstore jer. Jgn download dari tempat yang tak pasti.

    BalasPadam
  25. Knp tibe2 kne banned? No x pnh bt ape2 marketing pn...

    BalasPadam
  26. Kne banned secara tiba Ii apa silap hmmm

    BalasPadam
  27. saya tak pernah spam atau buat pape pon. tapi tetap kene banned jugak kenapa? banyak kali kene last last no teros tak noleh guna untuk wssp.. punyalah jarang wssp orang still kene jugak.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama